Redakcja
Nowa
Anna Nemś Prezydentem Zawiercia
23
kwi
2024
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Skróty klawiszowe:
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
Wysoki kontrast.
Wysoki kontrast.
Oficjalna strona internetowa Urzędu Miejskiego w Zawierciu. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.
Wersja dla niesłyszących.
Warsztaty programowania to nagroda dla klasy 4 „b” ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. T. Kościuszki w Zawierciu. Uczniowie wygrali w konkursie zorganizowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK. Jury nie miało łatwego wyboru. Spośród zgłoszeń z całej Polski musiało wybrać tylko pięć placówek.
26 marca uczniowie z zawierciańskiej „jedynki” uczestniczyli w kilkugodzinnych profesjonalnych warsztatach prowadzonych przez przedstawicieli firmy EduSense pod bacznym okiem przedstawiciela z NASK. To wynik wygranej w konkursie „Nowy rok z programowaniem”.
- Czwartoklasiści przekonali się, że programowanie to przygoda i dobra zabawa. Prowadzący warsztaty już na starcie odciągnęli uwagę uczniów od komputerów, proponując do wykonania zadania na matach edukacyjnych. Następnie pojawiły się zagadki z liczbami rzymskimi, arabskimi i kody QR. Te ostatnie sczytane tabletami ukazywały multimedialne odpowiedzi, dotyczące przyrodniczych obiektów. Zaproponowano również uczniom ciekawą wersję gry sudoku, która pokazała im, jak ważne jest planowanie i przyjęta strategia do osiągnięcia sukcesu – przekazali przedstawiciele szkoły.
Nie zabrakło zabaw ruchowych, sprawnościowych, wymagających planowania współpracy i synchronizacji działań. Uczniowie przekonali się, że umiejętność współdziałania nie tylko potrzebna jest w czasie zabawy, ale również przy wykonywaniu wielu zawodów, w tym programistycznych.
Miłym akcentem były plansze z amonitami przygotowane specjalnie dla uczniów tej szkoły. Było to nawiązanie do zgłoszenia konkursowego, w którym zawiercianie wyrazili pragnienie odtworzenia (z użyciem robotów) kształtu sprzed milionów lat zamkniętego w skostniałym amonicie. Amonitowe plansze posłużyły do wyznaczania spiralnych szlaków podróży dla ozobotów. Czwartoklasiści znali ten typ robota. Jednak ich radość była ogromna, gdy w klasie zaroiło się od chmary ozobotów. Realizacja tego zadania wymagała stosowania kodów takiego koloru i w takiej kolejności, aby robociki przebyły cały szlak amonitowy, nie zbaczając z trasy.
Zabaw było bez liku, wszystkie tak angażujące, że uczniowie niechętnie reagowali na każdą przerwę. A każda z tych prostych zabaw stanowiła wstęp do kształtowania kompetencji przyszłości, jaką jest programowanie. Spotkanie zakończyło się pochwałami dla uczniów za sprostanie zadaniom opartym na logicznym myśleniu. Na koniec czwartoklasiści otrzymali upominki.
Redakcja
Nowa
23
kwi
2024
Więcej
Redakcja
Nowa
23
kwi
2024
Więcej
Redakcja
Nowa
23
kwi
2024
Więcej
Redakcja
Nowa
18
kwi
2024
Więcej
Redakcja
Nowa
16
kwi
2024
Więcej
Redakcja
Nowa
16
kwi
2024
Więcej
Przewiń stronę na samą górę.
Wyszukaj na stronie
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.