Redakcja
Nowa
Młodzieżowa Rada Miasta mówi „stop ...
18
kwi
2024
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Skróty klawiszowe:
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
Wysoki kontrast.
Wysoki kontrast.
Oficjalna strona internetowa Urzędu Miejskiego w Zawierciu. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.
Wersja dla niesłyszących.
Ministerstwo Cyfryzacji w ramach działań projektowych „Kampanie edukacyjnoinformacyjne” zaprosiło szkoły z całej Polski do podejmowania w dniach 11-19 maja aktywności upowszechniających korzyści z wykorzystania technologii cyfrowych, zwiększających cyfrowe kompetencje. W Szkole Podstawowej nr 1 im. T. Kościuszki w Zawierciu zrealizowano szereg działań uświadamiających uczniom i rodzicom korzyści z cyfrowych technologii, które nas otaczają.
Rodzice uczniów z klasy czwartej uczestniczyli wraz z dziećmi w warsztatach, w czasie których czwartoklasiści pomagali rodzicom stawiać pierwsze programistyczne kroki. Rodzice poznali przyjazne dostępne online środowisko programistyczne, z którego korzystają dzieci na lekcji. Wspólne działania zaowocowały zaprogramowaniem dwóch przycisków na edukacyjnych programowalnych płytkach. Naciśnięcie któregoś z przycisków uruchamiało jedną z dwóch zaprogramowanych animacji na wyświetlaczu diodowym płytki. To programistyczne spotkanie miało uświadomić rodzicom, że proste zabawy w programowanie kształtują umiejętności logicznego myślenia, planowania, dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych. Są to umiejętności istotne w rozwoju młodego człowieka. Warsztaty miały też na celu zachęcić rodziców do motywowania i wspierania dzieci w nauce programowania w domu.
Uczniowie czwartej klasy poznali grę planszową Codey Roby stanowiącą łagodne wprowadzenie do programowania. Zamiast pionków do dyspozycji mieli tekturowe roboty i karty z rozkazami: idź prosto, skręć w lewo. Sterowanie robotem odbywało się poprzez wybór jednej z kart. Wygrywał ten, który jako pierwszy dogonił inne roboty. Ta angażująca uczestników gra, mimo, że cała z papieru, z każdym kolejnym krokiem robotów wprowadzała uczniów do algorytmicznego myślenia.
Klasie piątej zaproponowano „hybrydową” grę Scottie GO! Uczniowie programowali, układając tekturowe puzzle z rozkazami dla robota. W kolejnym kroku dokonywali wirtualizacji ułożonego programu z użyciem dedykowanej aplikacji na tablecie. Tak przeniesiony kod uruchamiali, a na koniec otrzymywali informację zwrotną o jego prawidłowości.
Spośród wielu majówkowych cyfrowych propozycji, które pozwoliły spojrzeć inaczej na otaczający świat należy wymienić zajęcia z mikroskopem cyfrowym. Dzieci z klas czwartych zadziwiał wygląd pod mikroskopem przedmiotów codziennego użytku. Jednak ich ciekawość i chęć zobaczenia w powiększeniu kolejnych obiektów w końcu przerwał dzwonek.
Redakcja
Nowa
18
kwi
2024
Więcej
Redakcja
Nowa
16
kwi
2024
Więcej
Redakcja
Nowa
16
kwi
2024
Więcej
Redakcja
Nowa
15
kwi
2024
Więcej
Redakcja
Nowa
11
kwi
2024
Więcej
Redakcja
Nowa
9
kwi
2024
Więcej
Przewiń stronę na samą górę.
Wyszukaj na stronie
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.